x
    Inteligencja przestrzenna

    Inteligencja przestrzenna

    Ten rodzaj inteligencji umożliwia rozumienie otoczenia dzięki kształtom i wyobrażeniom pochodzącym ze świata zewnętrznego oraz wyobraźni.

    Dziecko obdarzone tym typem inteligencji “myśli obrazami”, czyli używając wyobraźni. Zwraca uwagę na szczegóły, detale, wszystko jest dla niego ważne. Cechuje ją duża wrażliwość na otaczające przedmioty, kolory i wzory. Lubi wykonywać różnego rodzaju prace plastyczne, układać puzzle, budować z klocków, czytać mapy, wie jak łączyć ze sobą harmonijnie kolory.

    Jest obserwatorem, bardzo często używa wyobraźni – wizualizacji, chętnie obrazuje zagadnienia w postaci diagramów, schematów i tabel.

    Dzieci o rozwiniętej inteligencji wizualno-przestrzennej mają bogatą wyobraźnię, wybierają książki z wieloma ilustracjami, świetnie radzą sobie z układankami, klockami i zabawkami konstrukcyjnymi.

    Warto zapisać dziecko na zajęcia plastyczne lub wspólnie z dzieckiem zorganizować tego typu zajęcia w domu. Doskonałą, rozwojową zabawę umożliwiają klocki. Okaże się także, że to dziecko jest najlepszym pilotem podczas rodzinnych wypadów samochodowych (doskonale orientuje się w czytaniu mapy). Starsze dziecko wybiera zabawy konstrukcyjne, tworzy niesamowite budowle z klocków, dobrze radzi sobie z zadaniami technicznymi.

    PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ WIZUALNO-PRZESTRZENNĄ

    Wesołe zabawy z kodowaniem

    Program ten zakłada kształtowanie orientacji u dzieci w schemacie własnego ciała i przestrzeni, doskonalenie znajomości kierunków prawo/lewo/góra/dół, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

    Glottodydaktyka

    Jednym z elementów tego programu jest doskonalenie u dzieci z Przedszkola Mały Europejczyk percepcji wzrokowej, zabawy z rozpoznawaniem określonej litery w zbiorze liter, zabawy konstrukcyjne z klocków lego. Dzieci odkrywają poprawne ułożenie liter w przestrzeni oraz rozpoznawania liter częściowo zakrytych.

    Dziecięca matematyka

    Jednym z elementów tego programu jest wprowadzenie kierunków w przestrzeni, określanie położenia obiektów względem innych, chodzenie pod dyktando, określanie długości i ważenie przedmiotów. Także kształtowanie pojęć geometrycznych a także samodzielne konstruowanie gier planszowych i przestrzennych.

    W Przedszkolu Mały Europejczyk wiemy, że jedną z podstawowych form wyrażania siebie u dzieci jest obraz. Dlatego podczas wszystkich zajęć dydaktycznych wykorzystujemy różnorodne formy prac plastycznych i konstrukcyjnych. To pozwala także rozwijać dziecięcą wyobraźnię.

    Zajęcia dodatkowe

    • Warsztaty plastyczne
    • Robotyka Lego
    • Literkowo - Cyferkowo
    do góry strony